SKARGI I WNIOSKI
na podstawie art. 233 Kodeksu Postępowania Administracyjnego
Skargi i wnioski można kierować do PINB w Limanowej poprzez dostarczenie pisma na dziennik podawczy, przesłanie pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem kontaktu elektronicznego (ePUAP, e-doręczenia, e-mail).
Ważne informacje:
- Skarg i wniosków nie można składać telefonicznie.
- Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres wnoszącego - brak tych danych spowoduje, że skarga lub wniosek pozostanie bez rozpatrzenia.
Po otrzymaniu skargi w sprawie indywidualnej tutejszy organ informuje skarżącego o przyjęciu skargi do rozpatrzenia. O rozpatrzeniu skargi lub wniosku wnioskodawca zostanie poinformowany pisemnie.
W przypadku wszczęcia przez organ postępowania administracyjnego (gdy skarżący jest stroną postępowania) skarga jest załatwiana w toku tego postępowania i nie wymaga odrębnej odpowiedzi organu.
W pozostałych przypadkach odpowiedź ma formę krótkiej informacji o wszczęciu postępowania z urzędu (jeśli skarżący nie jest stroną) lub o braku podstaw do podjęcia działań w sprawie.
W przypadku interwencji w zakresie nieprzestrzegania przepisów prawa budowlanego z urzędu podejmowane są przez tut. Organ czynności kontrolne, po przeprowadzeniu których wszczynane jest odpowiednie postępowanie administracyjne lub dokonywane są inne określone prawem działania.
W przypadku skarg indywidualnych nie stosuje się przepisów w zakresie terminu (art. 237 KPA) oraz zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi (art. 238 KPA).
Interaktywne formularze do wypełnienia:
Wniosek o interwencję w zakresie nieprzestrzegania przepisów prawa budowlanego